To miejsce stworzone dla wszystkich Rodziców, którzy planują powrót do Polski. Wiemy, że nierzadko wiąże się to z dużymi emocjami, dlatego chcielibyśmy pomóc Państwu i Państwa dzieciom w bezstresowym powrocie do polskiej szkoły.
Dziecko zostaje przyjęte do szkoły na podstawie podania o przyjęcie oraz dokumentów ze szkoły lokalnej: świadectwa lub zaświadczenia wystawianego przez dyrekcję, które będzie potwierdzać i wskazywać klasę lub etap edukacji ukończonej za granicą.
Posiadanie polskiego świadectwa państwowego nie jest konieczne przy zapisie do polskiej szkoły.
Dziecko zapisywane jest do klasy na podstawie dokumentów ze szkoły lokalnej. Dyrektor bierze pod uwagę sumę lat nauki szkolnej dziecka. Może zostać przeprowadzony również test badający kompetencje językowe dziecka.
Dzieci powracające z emigracji mogą liczyć na dodatkowe, bezpłatne zajęcia z języka polskiego w wymiarze dwóch godzin tygodniowo przez okres jednego roku. Przysługuje im również prawo do pobierania dodatkowych lekcji z poszczególnych przedmiotów, ale łączny wymiar zajęć wyrównawczych z języka polskiego i innych przedmiotów nie może przekroczyć pięciu godzin w tygodniu.
Każdy z naszych uczniów ma możliwość otrzymania świadectwa Polonijki. Warunkiem jest przystąpienie do egzaminu oraz otrzymanie pozytywnego wyniku, a co za tym idzie promocji do kolejnej klasy. Egzaminy odbywają się w formie on-line we wcześniej ustalonym terminie. Świadectwo Polonijki nie jest dokumentem państwowym. Jednak na pewno jest to spory atut podczas zapisu dziecka do szkoły w Polsce. Potwierdza również zdobycie wiedzy z zakresu podstawy programowej.
Dodatkowo każdy uczeń realizujący materiał na Internetowej Platformie Edukacyjnej otrzymuje na koniec roku szkolnego certyfikat Polonijki.
Tak, dziecko będzie musiało przystąpić do egzaminu, ponieważ wszystkie egzaminy zewnętrzne są obowiązkowe.
Uczniowie będący obywatelami polskimi, którzy przybyli z zagranicy i przystępują do egzaminów zewnętrznych mogą skorzystać z ułatwień (m.in. wykorzystanie odpowiednich środków dydaktycznych , np. słownika dwujęzycznego lub przedłużenie czasu przewidzianego na przeprowadzenie egzaminu) , które umożliwiają dostosowanie warunków przeprowadzenia egzaminu do ich możliwości. Zasady te dotyczą również egzaminu maturalnego.